Pri nas vam lahko omogočimo zamenjavo letnih, celoletnik in zimskih pnevmatik za osebna, terenska in poltovorna vozila.
– prodajo novih pnevmatik
– menjava pnevmatik (tudi RUN ON FLAT pnevmatike)
– uravnotežimo/centriramo platišča
– popravimo/zakrpamo (injekcija, gobica)
– preverimo tlak v pnevmatikah
– menjava in prodaja senzorjev tlaka, ter nastavitev TPMS ventilov
– hramba pnevmatik in platišč
– omogočamo polnjenje pnevmatik z dušikom (N2)
– zmerimo vam globino pnevmatik Texa laserjem Examiner
Pričeli smo s prodajo novih pnevmatik na Slovenskem tržišču Berlin tires in Syron.
PNEVMATIKE – menjava 2 ali 4 ?
Zimske PNEVMATIKE – 15 november !
Vozniki se iz različnih vzrokov pogosto odločijo za zamenjavo samo dveh pnevmatik. Z analizami in ocenjevanji različnih voznih situacij so strokovnjaki ugotovili, da je pri menjavi samo dveh pnevmatik nove priporočljivo namestiti na zadnjo os vozila, ne glede na vrsto pogona avtomobila.
Za enakomernejšo obrabo, tresenje, speljevanje v snegu in podobno, je sicer ugodneje, če sta novi pnevmatiki na prednji osi. Drugače pa je s kritičnimi situacijami, kot so vožnja ali celo zaviranje (zadostuje odvzem plina !!!) v mokrem ovinku, bočno zaplavanje in trenutna odpoved pnevmatike. V teh situacijah bodo pnevmatike na zadnji osi zagotovile stabilno vožnjo in preprečile zavrtenje vozila, s tem pa omogočile vozniku ustrezno ukrepanje. 15. november je čas za zimske pnevmatike. Po zakonu moramo od tega dne do 15. marca imeti na vozilu nameščene štiri zimske pnevmatike oz. letne z vsaj 4 mm profila in verige v prtljažniku.
Vsekakor pa so veliko primernejše in varnejše zimske pnevmatike. Guma zimske pnevmatike zagotavlja optimalne lastnosti pri nižjih temperaturah okolice. Zato zimska pnevmatika ni boljša od letne le na snegu in v brozgi (kar pomeni oznaka M+S), temveč tudi pri nižjih temperaturah, ki se običajno pojavijo že pred prvim snegom.
Zakaj se poleti vozimo z letno, pozimi pa z zimsko pnevmatiko ?
Tekalna plast letne pnevmatike pri nizkih temperaturah otrdi, zato je oprijem slabši, zavorna pot pa daljša. Tekalna plast zimske pnevmatike je mehkejša in zagotavlja izvrsten oprijem tudi pri nizkih temperaturah, vendar se zato na vročem poletnem asfaltu hitro obrabi.
Letne pnevmatike je priporočjivo zamenjati z novimi, ko je globina kanalov dezena manjša od 3 mm.
PRAVILNIK o napravah in opremi vozil v cestnem prometu
UL RS št.17, 25.2.2000 stran 2466 – 2468 6. člen
(1) Globina kanalov v dezenu (menjava v glavnih kanalih) mora biti po obsegu in širini na pnevmatikah vozil kategorij M1 in N1 ter njihovih priklopnih vozil najmanj 1,6 mm, na motornih kolesih najmanj 1 mm in na drugih vozilih najmanj 2 mm.
Najmanjša dovoljena globina kanalov dezena je pri zimskih pnevmatikah 4 mm.
Zimske pnevmatike zagotavljajo največjo varnost, če so nameščene na vseh štirih kolesih.
V naših podnebnih razmerah priporočamo menjavo letnih pnevmatik z zimskimi novembra, oziroma najpozneje takrat, ko se temperatura zniža pod 7°C.
Najbolj varno in najbolj gospodarno je ob menjavi letnega in zimskega obdobja menjati tudi pnevmatike!
Praktični napotki pri izbiri in uporabi avtomobilskih pnevmatik
Zakaj se poleti vozite z letno, pozimi pa z zimsko pnevmatiko?
• Tekalna plast letne pnevmatike pri nizkih temperaturah otrdi, zato je oprijem slabši, zavorna pot pa daljša.
• Tekalna plast zimske pnevmatike je mehkejša in zagotavlja izvrsten oprijem tudi pri nizkih
• Letne pnevmatike je priporočljivo zamenjati z novimi, ko je globina kanalov dezena manjša od 3 mm. V Sloveniji je zakonsko predpisana globina kanala najmanj 1,6 mm, vendar ta za varno vožnjo ne zadošča več.
• Najmanjša dovoljena globina kanalov dezena je pri zimskih pnevmatikah 4 mm.
• Zimske pnevmatike imajo dodatno oznako M+S
• Zimske pnevmatike zagotavljajo največjo varnost, če so nameščene na vseh štirih kolesih.
• V naših podnebnih razmerah priporočamo menjavo letnih pnevmatik z zimskimi novembra, oziroma najpozneje takrat, ko se temperatura zniža pod 7 stopinj Celzija.
Najbolj varno in najbolj gosopdarno je ob menjavi letnega in zimskega obdobja menjati tudi pnevmatike!
Kako izberete najprimernejše pnevmatike za svoje vozilo?
Pri nakupu novih pnevmatik bodite pozorni predvsem na njihovo predpisano dimenzijo ter najvišjo hitrost in maso vozila.
Dimenzija pnevmatike je izražena s širino in presekom pnevmatike ter velikostjo platišča.
Primer: 195/60 R 14
195 – širina pnevmatike v mm
60 – presečno razmerje pnevmatike (razmerje med višino in širino preseka pnevmatike)
R – pnevmatika z radialno karkaso
14 – premer platišča v colah
Pnevmatika mora biti sposobna najmanj take hitrosti, kot vaše vozilo. Če je ta npr. 183 km/h, morate vozilo opremiti s pnevmatikami, ki dovoljujejo hitrosti do 190 km/h.
Sposobnost pnevmatike za določeno hitrost označujemo s simboli hitrosti:
Q – do 160 km/h
S – do 180 km/h
T – do 190 km/h
H – do 210 km/h
V – do 240 km/h
W – do 270 km/h
Nosilnost pnevmatik mora ustrezati največji dovoljeni masi vozila. Izraža jo indeks nosilnosti, napisan na boku pnevmatike, poleg simbola hitrosti.
Primer: 82 T
82 – indeks nosilnosti
T – simbol hitrosti
Na vozilo namestite samo pnevmatike, ki jih je predpisal izdelovalec vozila!
Kako varno prevoziti čim več kilometrov?
Življensko dobo pnevmatike skrajšujejo
– sunkovito pospeševanje,
– nenadno zaviranje
– prevelika hitrost v ovinkih
– hitra vožnja
Pnevmatike si zapomnijo vsak padec v luknjo, udarec ob robnik, pločnik ali kamen. Nevidne poškodbe se seštevajo in pokažejo šele čez nekaj časa, ponavadi v najmanj primernem trenutku.
Če ovire ne morete obvoziti, jo prevozite kar se da počasi in pod pravim kotom
Upoštevajte največjo dovoljeno obremenitev, pri tem pa računajte tudi težo, ki jo prikolica prenese na vlečno kljuko vozila.
Pnevmatike imajo spomin!
Kako ravnati s pnevmatikami?
Polnilni zrak v pnevmatiki naj ima tlak, kot ga je predpisal izdelovalec vozila.
Prenizek tlak povzroča, da se pnevmatika med vožnjo preveč upogiba in segreva, to pa se lahko konča s poškodbo, vsekakor pa se poveča poraba goriva, življenska doba pnevmatike pa se skrajša.
Priporočamo:
– Pregled tlaka na vsake tri do štiri tedne, pri tem pa naj bodo pnevmatike hladne
– Ventili naj bodo vedno opremljeni z zaščitnimi kapicami, ki so predvsem varovalo pred umazanijo.
– Tlak polnilnega zraka v rezervnem kolesu naj bo za 0,5 bara višji od predpisanega.
– Bodite pozorni na tresenje vozila. Ponavadi je to znak, da je kolo neuravnoteženo. Vožnja s – takšnim kolesom je nevarna, utrujajoča in neudobna, obraba tekalnih površin pa večja.
Redno pregledujte tlak polnilnega zraka! Ob vsaki menjavi uravnotežite pnevmatike!
Pnevmatike redno pregledujte!
Če na pnevmatiki opazite izbokline na bokih, zareze ali razpoke, takoj pokličite strokovnjaka, da vam bo svetoval popravilo ali pa zamenjavo
Zakaj se pnevmatike starajo?
– Pnevmatike se zaradi kemičnih in fizikalnih procesov starajo tudi, če jih ne uporabljate.
– Pnevmatike stare 6 let in več, zamenjajte.
– Rezervno kolo, ki je več kot 6 let v prtljažniku, uporabite samo v zares nujnih primerih
– Nikoli ne uporabite rabljenih pnevmatik, če ne veste, kakšna “pot” je za njimi.
Kako hranimo pnevmatike?
– Pnevmatike hranite na suhem, hladnem in temnem prostoru.
– Zaščitite jih pred bencinom, oljem ali mastjo.
P.E. Dunajska cesta 421, 1231 Ljubljana – Črnuče
GSM: +386 41 631 734
info@rebernik.si
Dosegljivi smo:
ponedeljek – petek:
od 8:00 do 17:00